MAKSUTON PALAUTUS & MAKSUTON TOIMITUS YLI 29,90€ TILAUKSIIN30 päivän avokauppaOsta nyt, maksa maaliskuun alussa

Sinulle:Kaikki tarjouksemme juuri nyt!

Vaatteet (23873)

Varusteet (5125)

Kuminauhat

Kuminauhalla treenaaminen ei ole koskaan ollut yhtä suosittua kuin nyt. Kuminauha auttaa sinua sekä aktivoimaan haluamiasi lihasryhmiä treenin aikana että myös auttaa sinua treenaamaan esimerkiksi hartioiden liikkuvuutta. Täältä löydät kaikki eri vahvuiset kuminauhat mm. merkeiltä Blacc, Better Bodies ja Abilica.

Mistä ostan kuminauhan?

Meiltä tietysti! Meillä on monia erilaisia kuminauhoja eri vahvuuksilla. Jatka lukemista oppiaksesi mikä malli ja vahvuus sopii sinulle parhaiten.

Mikä kuminauha sopii treeniin?

Ensinnäkin kuminauhoja on erityyppisiä. On pitkiä kuminauhoja, lyhyitä minibandeja, kahvallisia kuminauhoja ja ohuita kaksipäisiä kuminauhoja. Joitakin harjoituksia voi tehdä millä tahansa kuminauhalla, kun taas osa harjoituksista toimii parhaiten tietyllä mallilla.

Tavallinen kuminauha:

Tavallinen kuminauha on se joka tulee ensimmäisenä mieleen kun puhutaan kuminauhoista, ja sitä käytetään esimerkiksi leuanvedon apuna. Pitkä kuminauha jossa ei ole erikseen päitä vaan se on yksinkertainen looppi sopii moneen erilaiseen harjoitukseen. Voit esimerkiksi kiinnittää kuminauhan tankoon auttamaan leuanvedossa tai lisätä painonnostotangon noston vastusta kiinittämällä kuminauhan tankoon ja seisomalla loopin päällä.

Miniband (pieni kuminauha):

Kuminauhan kopio, mutta pienemmässä muodossa. Miniband on täydellinen varuste pienten lihasryhmien löytämiseksi, tai lihasten lämmittelyyn ennen painonnostoa. Riippumatta siitä teetko kyykkyjä vai maastanostoja voit asettaa kuminauhan polvien yläpuolelle. Jotta polvet eivät osuisi yhteen täytyy sinun aktiivisesti jännittää reisiä erilleen. Näin aktivoit pakaralihaksia joita on muuten vaikea treenata. Monet jotka testaavat kuminauhan käyttöä treeneissä kokevat saavansa lihaksiin paremman tuntuman kuminauhan avulla ja sen vuoksi myös paremmat tulokset treenistä. Miniband on myös täydellinen mukaanotettava reissulle mikäli yövyt hotellissa jossa ei ole kuntosalia. Se vie todella vähän tilaa matkalaukussa!

Exetube (kahvallinen kuminauha):

Tämä kuminauha sopii erinomaisesti erilaisiin vetoharjoituksiin selälle ja käsille. Hyvänä puolena sille että kuminauhassa on kahvat molemmissa päissä on tietty se että kuminauhasta saa hyvän otteen. Kuminauhaa saa käytettyä helpoiten niin että toinen pää kiinnitetään joko tankoon taikka vaikka ovenkahvaan. Kuminauhoja löytyy eri vahvuisina joten käyttö kattaan kaiken kuntoutuksesta vaativampiin voimaharjoituksiin. Paras puoli sille että saat kunnollisen otteen kahvasta on ettei sinun tarvitsee pelätä otteen lipsumista, tai että nauha onnistuisi jotenkin vahingoittamaan kämmentä. Lisäksi kuminauha on näppärä pakata mukaan lomamatkalle. Pakkaa minibandi alakropan harjoitteluun ja exetube yläkropalle niin olet varustautunut monien harjoitusten tekemiseen myös lomalla.

Fitness band (Ohut kuminauha, kaksi päätä, ei kahvoja)

Fitness band sopii sinulle joka et halua kuminauhan pituuden tai tyypin asettavan mitään rajoituksia. Voit itse rullata kuminauhan päät kämmenien ympärille sopivan pituiseksi juuri sinun treeniisi ja käyttöösi. Mitä tiukemmalle rullaat kuminauhan sitä kovemman vastuksen saat ja sitä vaativampaa harjoittelusta tulee. Koska voit itse vaikuttaa vastukseen kuminauhaa tiukentamalla ei sinun tarvitse olla heti ostamassa uutta kuminauhaa. Ehdit harjoitella ja kehittyä hyvän aikaa ennen kuin tarvitset vaativamman vastuksen ja uuden kuminauhan.

Mikä kuminauhan vahvuus tai vastus on minulle sopiva?

Eri merkeillä on eri skaalat kuminauhojen vahvuuksille, mutta käytännössä voidaan sanoa että kategorioita on neljä: light eli kevyt, medium eli keski vastus, strong eli voimakas vastus sekä extra strong todella voimakkaalla vastuksella. Kevyttä käytetään tavallisesti kuntoutuksessa ja liikkuvuuden lisäämisessä. Medium ja voimakas ovat parhaimmillaan treenin aikana riippuen siitä mitä lihasryhmää haluat harjoittaa, mutta valintaan vaikuttaa myös harjoitus sekä oma voimakkuutesi. Erittäin voimakas kuminauha jää monelta treenaajalta kokonaan käyttämättä, sillä se on todella jäykkä. Vain vahvimmat pystyvät treenaamaan sen avulla. Vahvuuksilla voi olla hieman eroa merkkien välillä, mutta suurin osa seuraa näitä vahvuuksia.

Kuinka harjoittelen kuminauhalla?

Kuminauhalla treenaamisessa ei ole rajoitteita, joten mahdollisuudet erilaisiin treeneihin ovat lukemattomat. Riippumatta siitä haluatko harjoittaa hartioita, käsiä, selkää, jalkoja vai vatsaa löydät useita erilaisia harjoituksia joita voit tehdä kuminauhalla. Vain mielikuvitus on rajana! Tavallisesti kuminauhaa käytetään lihasten “löytämiseen” ennen kuin esimerkiksi nostat painavampia painoja.

Mitä harjoituksia teen kuminauhalla?

Kaikki harjoitukset jotka teet oma kehonpaino vastuksena voi tehdä haastavammiksi kuminauhan avulla. Esimerkkinä näistä ovat kyykky, askelkyykky ja punnerrus (aseta kuminauha käsien alle aktivoidaksesi käsivarsien ulkosyrjää). Voit myös käyttää pientä kuminauhaa, minibandia, polvien yläpuolella harjoitellessasi maastavetoja aktivoidaksesi pakaralihaksia. Tällöin et päästä lihaksia rentoutumaan toistojen välillä. Kuminauha voi myös helpottaa harjoittelua jos kiinnität kuminauhan leuanvetotankoon. Kuminauha ottaa osan kehon painosta mikä helpottaa leuanvetoa.

Voinko käyttää kuminauhaa kuntoutuksessa?

Tottakai, kaikki kevyet kuminauhat on suunniteltu kuntoutus- ja liikkuvuusharjoitteluun. Koska kyse on suurelta osin esimerkiksi jalan tai hartian liikkuvuuden lisäämisestä ei pääpaino ole lihaksen kasvattamisella. Sen vuoksi sinun kannattaa valita kuminauha kevyellä vastuksella jolloin se täyttää tehtävänsä ilman että se rasittaa lihaksia liikaa. Kuminauha on sopiva kuntoutukseen myös siksi että se on loistava tapa lisätä lihaksille vastusta ilman että niille tulee painoa. Kuminauhalla treenatessa ei myöskään tule nykäyksiä, jotka saattaisivat kipeyttää treenattavaa kehonosaa.

Kuminauhat

Kuminauhalla treenaaminen ei ole koskaan ollut yhtä suosittua kuin nyt. Kuminauha auttaa sinua sekä aktivoimaan haluamiasi lihasryhmiä treenin aikana että myös auttaa sinua treenaamaan esimerkiksi hartioiden liikkuvuutta. Täältä löydät kaikki eri vahvuiset kuminauhat mm. merkeiltä Blacc, Better Bodies ja Abilica.

Mistä ostan kuminauhan?

Meiltä tietysti! Meillä on monia erilaisia kuminauhoja eri vahvuuksilla. Jatka lukemista oppiaksesi mikä malli ja vahvuus sopii sinulle parhaiten.

Mikä kuminauha sopii treeniin?

Ensinnäkin kuminauhoja on erityyppisiä. On pitkiä kuminauhoja, lyhyitä minibandeja, kahvallisia kuminauhoja ja ohuita kaksipäisiä kuminauhoja. Joitakin harjoituksia voi tehdä millä tahansa kuminauhalla, kun taas osa harjoituksista toimii parhaiten tietyllä mallilla.

Tavallinen kuminauha:

Tavallinen kuminauha on se joka tulee ensimmäisenä mieleen kun puhutaan kuminauhoista, ja sitä käytetään esimerkiksi leuanvedon apuna. Pitkä kuminauha jossa ei ole erikseen päitä vaan se on yksinkertainen looppi sopii moneen erilaiseen harjoitukseen. Voit esimerkiksi kiinnittää kuminauhan tankoon auttamaan leuanvedossa tai lisätä painonnostotangon noston vastusta kiinittämällä kuminauhan tankoon ja seisomalla loopin päällä.

Miniband (pieni kuminauha):

Kuminauhan kopio, mutta pienemmässä muodossa. Miniband on täydellinen varuste pienten lihasryhmien löytämiseksi, tai lihasten lämmittelyyn ennen painonnostoa. Riippumatta siitä teetko kyykkyjä vai maastanostoja voit asettaa kuminauhan polvien yläpuolelle. Jotta polvet eivät osuisi yhteen täytyy sinun aktiivisesti jännittää reisiä erilleen. Näin aktivoit pakaralihaksia joita on muuten vaikea treenata. Monet jotka testaavat kuminauhan käyttöä treeneissä kokevat saavansa lihaksiin paremman tuntuman kuminauhan avulla ja sen vuoksi myös paremmat tulokset treenistä. Miniband on myös täydellinen mukaanotettava reissulle mikäli yövyt hotellissa jossa ei ole kuntosalia. Se vie todella vähän tilaa matkalaukussa!

Exetube (kahvallinen kuminauha):

Tämä kuminauha sopii erinomaisesti erilaisiin vetoharjoituksiin selälle ja käsille. Hyvänä puolena sille että kuminauhassa on kahvat molemmissa päissä on tietty se että kuminauhasta saa hyvän otteen. Kuminauhaa saa käytettyä helpoiten niin että toinen pää kiinnitetään joko tankoon taikka vaikka ovenkahvaan. Kuminauhoja löytyy eri vahvuisina joten käyttö kattaan kaiken kuntoutuksesta vaativampiin voimaharjoituksiin. Paras puoli sille että saat kunnollisen otteen kahvasta on ettei sinun tarvitsee pelätä otteen lipsumista, tai että nauha onnistuisi jotenkin vahingoittamaan kämmentä. Lisäksi kuminauha on näppärä pakata mukaan lomamatkalle. Pakkaa minibandi alakropan harjoitteluun ja exetube yläkropalle niin olet varustautunut monien harjoitusten tekemiseen myös lomalla.

Fitness band (Ohut kuminauha, kaksi päätä, ei kahvoja)

Fitness band sopii sinulle joka et halua kuminauhan pituuden tai tyypin asettavan mitään rajoituksia. Voit itse rullata kuminauhan päät kämmenien ympärille sopivan pituiseksi juuri sinun treeniisi ja käyttöösi. Mitä tiukemmalle rullaat kuminauhan sitä kovemman vastuksen saat ja sitä vaativampaa harjoittelusta tulee. Koska voit itse vaikuttaa vastukseen kuminauhaa tiukentamalla ei sinun tarvitse olla heti ostamassa uutta kuminauhaa. Ehdit harjoitella ja kehittyä hyvän aikaa ennen kuin tarvitset vaativamman vastuksen ja uuden kuminauhan.

Mikä kuminauhan vahvuus tai vastus on minulle sopiva?

Eri merkeillä on eri skaalat kuminauhojen vahvuuksille, mutta käytännössä voidaan sanoa että kategorioita on neljä: light eli kevyt, medium eli keski vastus, strong eli voimakas vastus sekä extra strong todella voimakkaalla vastuksella. Kevyttä käytetään tavallisesti kuntoutuksessa ja liikkuvuuden lisäämisessä. Medium ja voimakas ovat parhaimmillaan treenin aikana riippuen siitä mitä lihasryhmää haluat harjoittaa, mutta valintaan vaikuttaa myös harjoitus sekä oma voimakkuutesi. Erittäin voimakas kuminauha jää monelta treenaajalta kokonaan käyttämättä, sillä se on todella jäykkä. Vain vahvimmat pystyvät treenaamaan sen avulla. Vahvuuksilla voi olla hieman eroa merkkien välillä, mutta suurin osa seuraa näitä vahvuuksia.

Kuinka harjoittelen kuminauhalla?

Kuminauhalla treenaamisessa ei ole rajoitteita, joten mahdollisuudet erilaisiin treeneihin ovat lukemattomat. Riippumatta siitä haluatko harjoittaa hartioita, käsiä, selkää, jalkoja vai vatsaa löydät useita erilaisia harjoituksia joita voit tehdä kuminauhalla. Vain mielikuvitus on rajana! Tavallisesti kuminauhaa käytetään lihasten “löytämiseen” ennen kuin esimerkiksi nostat painavampia painoja.

Mitä harjoituksia teen kuminauhalla?

Kaikki harjoitukset jotka teet oma kehonpaino vastuksena voi tehdä haastavammiksi kuminauhan avulla. Esimerkkinä näistä ovat kyykky, askelkyykky ja punnerrus (aseta kuminauha käsien alle aktivoidaksesi käsivarsien ulkosyrjää). Voit myös käyttää pientä kuminauhaa, minibandia, polvien yläpuolella harjoitellessasi maastavetoja aktivoidaksesi pakaralihaksia. Tällöin et päästä lihaksia rentoutumaan toistojen välillä. Kuminauha voi myös helpottaa harjoittelua jos kiinnität kuminauhan leuanvetotankoon. Kuminauha ottaa osan kehon painosta mikä helpottaa leuanvetoa.

Voinko käyttää kuminauhaa kuntoutuksessa?

Tottakai, kaikki kevyet kuminauhat on suunniteltu kuntoutus- ja liikkuvuusharjoitteluun. Koska kyse on suurelta osin esimerkiksi jalan tai hartian liikkuvuuden lisäämisestä ei pääpaino ole lihaksen kasvattamisella. Sen vuoksi sinun kannattaa valita kuminauha kevyellä vastuksella jolloin se täyttää tehtävänsä ilman että se rasittaa lihaksia liikaa. Kuminauha on sopiva kuntoutukseen myös siksi että se on loistava tapa lisätä lihaksille vastusta ilman että niille tulee painoa. Kuminauhalla treenatessa ei myöskään tule nykäyksiä, jotka saattaisivat kipeyttää treenattavaa kehonosaa.