Maksuton palautus & maksuton toimitus yli 39,90€ tilauksiinAvokauppa 24.1.2020 astiHoukuttelevat hinnat

Jopa -50% alennus tuhansista kengistä

Multisportkellot

Nykypäivänä suurin osa sykekelloista ovat niin kehittyneitä, ettei niitä voi kutsua enää “vain” sykekelloiksi. Nyt puhutaan multisport-kelloista tai urheilukelloista. Lähes kaikilla Sportamorelta löytyvistä kelloista voi mitata aikaa, matkaa, tempoa ja sykettä kävellessäsi, juostessasi, pyöräillessäsi tai treenatessasi. Viimeisimmät multisportkellot ovat vieläkin monipuolisempia – osalla kelloista voi luoda kehittyneitä intervalliharjoituksia, korvata jopa pankkikorttisi tai kuunnella musiikkia suoraan Spotifysta ilman puhelintasi. Esimerkiksi Sunnon ja Garminin kellot toimivat yhtä hyvin uinnissa, tenniksessä, golf-radalla kuin juoksulenkillä tai pyöräillessäkin. Sen lisäksi niillä voi mitata unta sekä palautumistasi ja saat kellolta myös neuvoja, kuinka usein sinun tulisi nousta ylös ja liikkua. Kuin personal trainer kädessäsi! 

Mikä on multisportkello?

Multisportkello eroaa tavallisesta urheilukellosta tai sykekellosta kehittyneemmillä ominaisuuksillaan, mutta ymmärtääkseen kuinka kehittynyt multisportkello todella on, on pieni katsays tavallisen sykekellon kehitykseen paikallaan. Nykyisin jopa kaikista yksinkertaisimmat sykekellot mittaavat paljon enemmän kuin vain sykkeesi ja jopa edullisimmat kellot voivat mitata etäisyyttä tietyllä tarkkuudella samalla, kun ne laskevat askeleesi sekä sydämenlyöntisi. Siksi esimerkiksi Garmin on valinnut luopua sykekelloista, koska suurin osa niiden käyttöominaisuuksista löytyy nykyisin multisportkelloista. 

Multisportkelloja vähemmän monipuolisia kelloja kutsutaan aktiivisuusrannekkeiksi tai aktiivisuuskelloiksi. Ne ovat yksinkertaisempia sekä muotoilultaan ja ulkonäöltään sekä toiminnoiltaan. Aktiivisuusrannekkeen tavoitteena on antaa näkymä siitä, kuinka aktiivinen olet ollut päivän aikana tai esimerkiksi mitata unesi laatua. Aktiivisuuskello ei näytä kovinkaan tarkasti esimerkiksi sykettä raskaan treenin aikana vaan on tarkoitettu enemmänkin arkiliikunnan mitaukseen. Jos haluat ottaa kellosi mukaan esimerkiksi intervalliharjoituksiin, on multisportkello oiva valinta. Multisportkello seuraa mukanasi niin uima-altaaseen, golf-kentälle kuin kuntosalillekin. 

Suurimasta osasta sykekelloja löytyvien askelmittarin, sykemittarin ja GPS:n lisäksi multisportkelloissa on usein myös barometrinen korkeusmittaus sekä useita muita sovelluksia ja toimintoja. Multisportkello on saanut nimensä juuri siksi, että se sopii useissa eri urheilulajeissa ja aktiviteeteissa. Kelloissa on esimerkiksi harjoitusohjelmia, jotka vaihtelevat valitsemasi lajin perusteella. Golf, swimrun, triathlon ja uinti ovat vain muutamia lajeja, jotka löytyvät kehittyneistä multisportkelloista. Kello mittaa aktiivista aikaa, lepoa, kaloreita, sykettä, toistoja ja settejä riippuen valitsemastasi lajista

Mitä multisportkello maksaa?

Sportamoren valikoimasta löydät multisportkelloja eri hintaluokissa. Halvimmat kellot maksavat noin sata euroa samalla, kun kehittyneimpien mallien hinnat kipuavat aina tuhanteen euroon asti. Hintaluokka riippuu toki myös siitä, mitä kellolla mitataan. Jos tarvitset vain ajan, matkan ja sykkeen mittauksen kävellessäsi, juostessasi tai pyöräillessäsi töihin, riittää yksinkertaisempi malli oikein hyvin. Yksinkertaisemmat mallit sopivat matalaan tai keskiraskaaseen treeniin, mutta raskaammat lajit voivat olla kellolle liikaa. Mikäli käytät kelloa raskaissa ja korkeatempoisissa lajeissa, on kehittynyt kello sekä sykevyö sopiva ja tarkempi valinta. Jos haluat keskittyä lajeihin, kuten golf, triathlon, uinti tai tennis, tarvitset kunnon multisportkellon, joka myös monipuolisten toimintojensa vuoksi maksaa enemmän.

Kuinka valitsen sopivan multisportkellon?

Aloita määrittelemällä tarpeesi sekä budjettisi. Mieti, millaiseen urheiluun käytät multisportkelloasi. Kaikki kellot eivät sisällä kaikkia toimintoja ja luonnollisesti hintavammissa kelloisissa on useampia käyttövaihtoehtoja kuin edullisimmissa malleissa. Toisaalta et välttämättä tarvitse kellon kaikkia toimintoja. Jos pääasiassa juokset intervalleja, pitkiä matkoja tai käyt kuntosalilla, et ehkä tarvitse multisportkelloa, jossa on etukäteen asennettuja golfratoja. Kun olet määritellyt mihin tulet kelloasi käyttämään, voit rajata hakuvaihtoehtoja ja löytää sopivan alakategorioistamme. Olemme lajitelleet kellot aktiviteettien mukaan. On tosin totta, että mitä enemmän toimintoja, sitä hauskempaa ja monipuolisempaa kelloa on käyttää. Kelloa käyttää kannattaa usein, jotta saat mahdollisimman monipuolista tietoa ja eniten irti multisportkellostasi. Käytä kelloa koko ajan, jolloin myös opit nopeasti kuinka saat mahdollisimman suuren hyödyn sen ominaisuuksista. Suurin osa malleista on helppokäyttöisiä eikä niitä ole vaikea ottaa käyttöön. 

Kuuntele musiikkia multisportkellostasi

Monet pitävät musiikkia elintärkeänä juoksulenkillä, mutta puhelimen mukaan ottaminen saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Osassa Garminin ja Suunnon multisportkelloissa on Spotify tai vastaava vaihtoehto musiikin kunteeluun. Voit ladata jopa 500 kappaletta suoraan kelloosi, jonka ansiosta et tarvitse erillistä puhelinkoteloa, joka valuu jatkuvasti alas käsivarttasi pitkin. Tarvitset vain langattomat kuulokkeet ja voit nauttia lenkistäsi juosten, uiden tai pyöräillen huolehtimatta puhelimestasi. 

Vastaa viesteihin multisportkellollasi

Olet varmasti joskus istunut koulussa tai kokouksessa ja huomaat puhelimesi piippaavan. Multisportkellolla sinun ei tarvitse murehtia, onko sopivaa kurkata puhelintasi luennolla tai tapaamisessa. Puhelimeen yhdistetty multisportkello näyttää ilmoitukset esimerkiksi tekstiviesteistä, sähköpostista ja jopa Snapchatista, joihin voit vastata suoraan kellostasi.

Lähetä hätäviesti multisportkellostasi

Multisportkellosi kanssa sinun ei tarvitse pelätä eksymistä lenkilläsi. Ensinnäkin kaikissa multisportkelloissa on GPS-toiminto, joka auttaa sinua löytämään perille ja sen lisäksi kehittyneimmissä malleissa voi lähettää hätäviestin, mikäli sinulle sattuu jotain. Esitäytä tiedot kelloosi hätätilanteita varten ja kellosi tietää tarkkaan keneen tulee ottaa yhteyttä, jotta voit saada apua. 

Treenaa multisportkellolla

Voi sanoa, että leposyke määrittää kuinka hyvä kuntosi on. Vahva sydän jaksaa pumpata enemmän verta vähemmillä lyönneillä ja laskee siksi leposykettäsi, kun treenisi alkaa tuottaa tulosta. Peruskuntoharjoittelu on tehokkain tapa laskea leposykettä. Jotta saat harjoittelustasi toivomiasi tuloksia, on hyödyllistä juosta, uida tai pyöräillä multisportkellon kanssa. Tällöin voit seurata pulssiasi koko treenin ajan, joka tekee harjoittelustasi tehokkaampaa. Monet myös kokevat, että kello motivoi saamaan enemmän irti harjoittelusta. Syke jaetaan usein viiteen osaan, jolloin 5 on maksimisyke ja 1 on leposyke. Osa-alue 2 on yleensä matalatempoista harjoittelua, osa-alue 3 pitkille matkoille ja osa-alue 4 suositellaan intervalliharjoituksiin ja korkeatempoisiin harjoituksiin. Multisportkellolla voit suunnitella omat intervalliharjoituksesi, jolloin kello tärisee ja varoittaa, jos pulssisi on valittua harjoitusta matalampi tai korkeampi. Eri sykkeen osa-alueet määritellään kellon mittaaman maksimisykkeen sekä esimerkiksi ikäsi ja painosi mukaan. Tämän ansiosta harjoituksesi on aina tehokas ja multisportkellosi avulla saat siitä enemmän irti.

Multisportkellot

Nykypäivänä suurin osa sykekelloista ovat niin kehittyneitä, ettei niitä voi kutsua enää “vain” sykekelloiksi. Nyt puhutaan multisport-kelloista tai urheilukelloista. Lähes kaikilla Sportamorelta löytyvistä kelloista voi mitata aikaa, matkaa, tempoa ja sykettä kävellessäsi, juostessasi, pyöräillessäsi tai treenatessasi. Viimeisimmät multisportkellot ovat vieläkin monipuolisempia – osalla kelloista voi luoda kehittyneitä intervalliharjoituksia, korvata jopa pankkikorttisi tai kuunnella musiikkia suoraan Spotifysta ilman puhelintasi. Esimerkiksi Sunnon ja Garminin kellot toimivat yhtä hyvin uinnissa, tenniksessä, golf-radalla kuin juoksulenkillä tai pyöräillessäkin. Sen lisäksi niillä voi mitata unta sekä palautumistasi ja saat kellolta myös neuvoja, kuinka usein sinun tulisi nousta ylös ja liikkua. Kuin personal trainer kädessäsi! 

Mikä on multisportkello?

Multisportkello eroaa tavallisesta urheilukellosta tai sykekellosta kehittyneemmillä ominaisuuksillaan, mutta ymmärtääkseen kuinka kehittynyt multisportkello todella on, on pieni katsays tavallisen sykekellon kehitykseen paikallaan. Nykyisin jopa kaikista yksinkertaisimmat sykekellot mittaavat paljon enemmän kuin vain sykkeesi ja jopa edullisimmat kellot voivat mitata etäisyyttä tietyllä tarkkuudella samalla, kun ne laskevat askeleesi sekä sydämenlyöntisi. Siksi esimerkiksi Garmin on valinnut luopua sykekelloista, koska suurin osa niiden käyttöominaisuuksista löytyy nykyisin multisportkelloista. 

Multisportkelloja vähemmän monipuolisia kelloja kutsutaan aktiivisuusrannekkeiksi tai aktiivisuuskelloiksi. Ne ovat yksinkertaisempia sekä muotoilultaan ja ulkonäöltään sekä toiminnoiltaan. Aktiivisuusrannekkeen tavoitteena on antaa näkymä siitä, kuinka aktiivinen olet ollut päivän aikana tai esimerkiksi mitata unesi laatua. Aktiivisuuskello ei näytä kovinkaan tarkasti esimerkiksi sykettä raskaan treenin aikana vaan on tarkoitettu enemmänkin arkiliikunnan mitaukseen. Jos haluat ottaa kellosi mukaan esimerkiksi intervalliharjoituksiin, on multisportkello oiva valinta. Multisportkello seuraa mukanasi niin uima-altaaseen, golf-kentälle kuin kuntosalillekin. 

Suurimasta osasta sykekelloja löytyvien askelmittarin, sykemittarin ja GPS:n lisäksi multisportkelloissa on usein myös barometrinen korkeusmittaus sekä useita muita sovelluksia ja toimintoja. Multisportkello on saanut nimensä juuri siksi, että se sopii useissa eri urheilulajeissa ja aktiviteeteissa. Kelloissa on esimerkiksi harjoitusohjelmia, jotka vaihtelevat valitsemasi lajin perusteella. Golf, swimrun, triathlon ja uinti ovat vain muutamia lajeja, jotka löytyvät kehittyneistä multisportkelloista. Kello mittaa aktiivista aikaa, lepoa, kaloreita, sykettä, toistoja ja settejä riippuen valitsemastasi lajista

Mitä multisportkello maksaa?

Sportamoren valikoimasta löydät multisportkelloja eri hintaluokissa. Halvimmat kellot maksavat noin sata euroa samalla, kun kehittyneimpien mallien hinnat kipuavat aina tuhanteen euroon asti. Hintaluokka riippuu toki myös siitä, mitä kellolla mitataan. Jos tarvitset vain ajan, matkan ja sykkeen mittauksen kävellessäsi, juostessasi tai pyöräillessäsi töihin, riittää yksinkertaisempi malli oikein hyvin. Yksinkertaisemmat mallit sopivat matalaan tai keskiraskaaseen treeniin, mutta raskaammat lajit voivat olla kellolle liikaa. Mikäli käytät kelloa raskaissa ja korkeatempoisissa lajeissa, on kehittynyt kello sekä sykevyö sopiva ja tarkempi valinta. Jos haluat keskittyä lajeihin, kuten golf, triathlon, uinti tai tennis, tarvitset kunnon multisportkellon, joka myös monipuolisten toimintojensa vuoksi maksaa enemmän.

Kuinka valitsen sopivan multisportkellon?

Aloita määrittelemällä tarpeesi sekä budjettisi. Mieti, millaiseen urheiluun käytät multisportkelloasi. Kaikki kellot eivät sisällä kaikkia toimintoja ja luonnollisesti hintavammissa kelloisissa on useampia käyttövaihtoehtoja kuin edullisimmissa malleissa. Toisaalta et välttämättä tarvitse kellon kaikkia toimintoja. Jos pääasiassa juokset intervalleja, pitkiä matkoja tai käyt kuntosalilla, et ehkä tarvitse multisportkelloa, jossa on etukäteen asennettuja golfratoja. Kun olet määritellyt mihin tulet kelloasi käyttämään, voit rajata hakuvaihtoehtoja ja löytää sopivan alakategorioistamme. Olemme lajitelleet kellot aktiviteettien mukaan. On tosin totta, että mitä enemmän toimintoja, sitä hauskempaa ja monipuolisempaa kelloa on käyttää. Kelloa käyttää kannattaa usein, jotta saat mahdollisimman monipuolista tietoa ja eniten irti multisportkellostasi. Käytä kelloa koko ajan, jolloin myös opit nopeasti kuinka saat mahdollisimman suuren hyödyn sen ominaisuuksista. Suurin osa malleista on helppokäyttöisiä eikä niitä ole vaikea ottaa käyttöön. 

Kuuntele musiikkia multisportkellostasi

Monet pitävät musiikkia elintärkeänä juoksulenkillä, mutta puhelimen mukaan ottaminen saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Osassa Garminin ja Suunnon multisportkelloissa on Spotify tai vastaava vaihtoehto musiikin kunteeluun. Voit ladata jopa 500 kappaletta suoraan kelloosi, jonka ansiosta et tarvitse erillistä puhelinkoteloa, joka valuu jatkuvasti alas käsivarttasi pitkin. Tarvitset vain langattomat kuulokkeet ja voit nauttia lenkistäsi juosten, uiden tai pyöräillen huolehtimatta puhelimestasi. 

Vastaa viesteihin multisportkellollasi

Olet varmasti joskus istunut koulussa tai kokouksessa ja huomaat puhelimesi piippaavan. Multisportkellolla sinun ei tarvitse murehtia, onko sopivaa kurkata puhelintasi luennolla tai tapaamisessa. Puhelimeen yhdistetty multisportkello näyttää ilmoitukset esimerkiksi tekstiviesteistä, sähköpostista ja jopa Snapchatista, joihin voit vastata suoraan kellostasi.

Lähetä hätäviesti multisportkellostasi

Multisportkellosi kanssa sinun ei tarvitse pelätä eksymistä lenkilläsi. Ensinnäkin kaikissa multisportkelloissa on GPS-toiminto, joka auttaa sinua löytämään perille ja sen lisäksi kehittyneimmissä malleissa voi lähettää hätäviestin, mikäli sinulle sattuu jotain. Esitäytä tiedot kelloosi hätätilanteita varten ja kellosi tietää tarkkaan keneen tulee ottaa yhteyttä, jotta voit saada apua. 

Treenaa multisportkellolla

Voi sanoa, että leposyke määrittää kuinka hyvä kuntosi on. Vahva sydän jaksaa pumpata enemmän verta vähemmillä lyönneillä ja laskee siksi leposykettäsi, kun treenisi alkaa tuottaa tulosta. Peruskuntoharjoittelu on tehokkain tapa laskea leposykettä. Jotta saat harjoittelustasi toivomiasi tuloksia, on hyödyllistä juosta, uida tai pyöräillä multisportkellon kanssa. Tällöin voit seurata pulssiasi koko treenin ajan, joka tekee harjoittelustasi tehokkaampaa. Monet myös kokevat, että kello motivoi saamaan enemmän irti harjoittelusta. Syke jaetaan usein viiteen osaan, jolloin 5 on maksimisyke ja 1 on leposyke. Osa-alue 2 on yleensä matalatempoista harjoittelua, osa-alue 3 pitkille matkoille ja osa-alue 4 suositellaan intervalliharjoituksiin ja korkeatempoisiin harjoituksiin. Multisportkellolla voit suunnitella omat intervalliharjoituksesi, jolloin kello tärisee ja varoittaa, jos pulssisi on valittua harjoitusta matalampi tai korkeampi. Eri sykkeen osa-alueet määritellään kellon mittaaman maksimisykkeen sekä esimerkiksi ikäsi ja painosi mukaan. Tämän ansiosta harjoituksesi on aina tehokas ja multisportkellosi avulla saat siitä enemmän irti.