Toimitamme tilaukset perille ennen jouluaAvokauppa 24.1.2020 astiOsta nyt, maksa tammikuun lopussa
0 : : 0 : : 0 Juhlimme Suomea -30% alennuksilla
deal 13

Kompressiotrikoot

17 tuotetta

Kaikissa kampanjaan kuuluvissa tuotteissa on alennettu hinta sivuillamme.

Kompressiotrikoot

Monet pitävät kompressiotrikoista, sillä ne istuvat tiiviisti ja vartalonmyötäisesti, ovat sekä miellyttävät päällä että näyttävät hyvältä. Mutta krompressiotrikoilla on muitakin hyviä puolia. Kompressiotrikoiden pääasiallinen tarkoitus on antaa ekstratukea ja tehostaa verenkiertoa jaloissasi. Parhaimpia ovat trikoot, joissa on asteittainen kompressio, termi on alunperin peräisin terveydenhuollosta, mutta joka nykyisin on tuttu esimerkiksi Skins- ja 2XU-merkkien juoksutrikoista. Trikoiden tuoma puristus vaihtelee sydämen etäisyyden mukaan. Kompressio stimuloi verenkiertoa takaisin sydämeen, jonka trikoot tekevät, kun ne istuvat oikeassa kohdassa ja aiheuttavat sopivan purstuksen lihaksillesi oikeissa kohdissa. Löydät valikoimastamme kompressiotrikoita sekä miehille että naisille, matalalla ja korkealla vyötäröllä. 

Kuinka kompressiotrikoot toimivat?

Kompressiotrikoot voivat tehdä paljon sekä sinulle että juoksullesi. Trikoiden sanotaan ehkäisevän venähdyksiä, helpottaa treenikipuja sekä vahvistavan lihaksia. Jokainen juoksuaskel aiheuttaa tärähdyksiä lihaksiin ja luihin, joka aiheuttaa pienen pieniä kulumia. Kompressiotrikoot vahvistavat lihaksia, jolloin kulumia tulee harvemmin ja saavat myös sinut jaksamaan kauemmin. Vartalosi joutuu tasapainottamaan itseään, kun näitä pieniä tärähdyksiä tulee, jotta liike voi jatkua seuraavaan askeleeseen. Mitä vähemmän näitä värähtelyjä siis kohdistuu vartaloosi, sitä vähemmän energiaa tarvitsee käyttää, jolloin kompressiotrikoot todella auttavat sinua jaksamaan kauemmin.

Milloin kompressiotrikoita käytetään?

Sekä aktiiviliikkujat että urheilijat käyttävät kompressiovaatteita ja ne ovat niin yleisurheilijoiden ja jalkapalloilijoiden kuin juoksijoiden ja kuntosaliharjoittelijoiden suosisossa. Yleinen harhaluulo on, että kompressiotrikoot ovat vain huippu-urheilijoille. Asia on lähes päinvastoin! On totta, että kompressiotrikoilla voi maksimoida suorituskykyä ja kestävyyttä, mutta trikoot ovat aivan yhtä hyvät aloittelevalle liikkujallekin. Usein ne, jotka eivät vielä ole niin hyvässä fyysisessä kunnossa hyötyvätkin lihasten saamasta tuesta eniten, samoin kuin aloittelevat juoksijat hyötyvät tukevista juoksukengistä.

Kompressiotrikoot sopivat niin lenkille, kuntosalille kuin ryhmäliikuntaankin, mutta niistä voi olla suurta hyötyä myös arjessa. Krompressiovaatteiden aikaansaama parantunut verenkierto auttaa ehkäisemään jäykkyyttä, kipuja ja turvotusta myös istumatyössä. Asteittainen kompressio on peräisin terveydenhuollosta ja esimerkiksi kompressiosukat (niin kutsutut tukisukat) ovat tavallisia esimerkiksi ikääntyneillä ja vasta operoiduilla potilailla. Jos sinulla on leikattu polven kierukka tai ristisiteet, muistat varmasti tukisukat. Kiihtynyt verenkierto tekee hyvää niin juoksulenkillä, kun haluat saavuttaa uuden ennätyksesi, nostaa raskaampia painoja tai esimerkiksi lentomatkoilla tai töissä, jossa istut paikallasi pitkiä aikoja. Juuri lentomatkoilla kompressiotrikoot ovat erityisesti hyödyksi, kun paine lentokoneessa nostaa veritulpan riskiä. 

Kuinka kompressiotrikoiden tulee istua?

Kompressiotrikoiden ja kaikkien kompressiovaatteiden tulee olla tiukkoja parhaan mahdollisen hyödyn saavuttamiseksi – hieman kuin toinen ihosi. Kun puet uudet kompressiotrikoot ensimmäisen kerran, tuntuvat ne todella tiukilta – jopa niin tiukilta, että ne on hieman vaikea pukea. Se on täysin normaalia, eikä siitä tarvitse huolestua niin kauan, kuin olet valinnut koon, jota yleensäkin käytät. Yksi tapa helpottaa pukemista on rullata housut samaan tapaan kuin sukkahousut. Osta aina kompressiotrikoot koossa, jota muutenkin käytät. Löysästi istuvat kompressiotrikoot menettävät merkityksensä. Jos olet keskivertoa pidempi, kannattaa kurkata merkin 2XU trikoita. Heidän kompressiotrikoonsa löytyvät muun muassa koossa “Tall”, joka tarkoittaa, että trikoot ovat hieman tavallista pidemmät. Tässä tapauksessa koot on merkitty seuraavasti: ST (small tall), MT (medium tall) ja LT (large tall). 

Kuinka kompressiovaatteita käytetään?

Ennen kuin lähdet juoksemaan tai salille voit aloittaa pukemalla kompressiotrikoot päällesi muutama tunti ennen harjoitusta. Lihaksesi alkavat heräillä ja verenkierto vilkastuu, joka tekee lämmittelystä helpompaa. 

Harjoituksen aikana kompressiotrikoot parantavat suoritustasi. Asteittainen kompressio, joka jakautuu tasaisesti jalkoihisi, minimoi rasitusvammoja ja lihasrevähdyksiä juostessa ja kuntosalilla. Sen lisäksi kompressio säästää energiaa, kun vartalosi ei tarvitse tasapainottaa itseään samalla tavalla jokaisella juoksuaskeleella, jotka aiheuttavat tärähtelyjä vartalossasi. Jos tiedät itselläsi olevan tömähtävä tai raskas juoksuaskel tai tekniikkasi on vielä työn alla, voivat kompressiotrikoot olla hyvä hankinta. Hyödyt tällöin erityisesti tukevasta vaikutuksesta. 

Treenin jälkeen kompressiotrikoot auttavat sinua palautumaan nopeammin. Vilkastunut verenkierto vähentää muun muassa turvotusta, nopeuttaa lihasten palautumista ja ehkäisee treenikipuja. Tiesitkö, että jopa nukkumiseen on kehitetty kompressiotrikoot?

Kompressiotrikoita voi käyttää myös arkena. Turvonneet, väsynett ja jäykät jalat voivat olla seurausta pitkään istumisesta ja paikallaanolosta esimerkiksi autossa, töissä tai matkalla. Kompressiotrikoilla vartalosi saa hieman tukea ja ne pitävät lihaksesi hereillä. 

Hoito-ohjeita kompressiotrikoille

2XU-merkin kompressiotrikoot ovat Sportamoren valikoiman yhdet suosituimmista. Ne ovat tunnettuja kunnollisesta kompressiosta ja tyylikkäästä designista, mutta myös siitä, että heidän vaatteensa säilyttävät muotonsa ja kompressionsa jopa 200 pesukerran jälkeen! Jos haluat olla varma, että trikoosi kestävät pitkäät, voivat 2XU-kompressiotrikoot olla sopiva vaihtoehto. Tutustu myös Skins-trikoisiin, jotka ovat vähintäänkin yhtä tunnettuja ja suosittuja. Yleisesti ottaen stretch-vaatteita ei tule koskaan rumpukuivata, koska vaatteet menettävät alkuperäisen muotonsa. 

Vuoden kompressiotrikootrendit

Sekä Skins:n että 2XU:n trikoot ovat usein mustia ja melko pelkistettyjä, mutta viime vuosina kuvioitu muoti on löytänyt tiensä myös heidän valikoimaansa. 2XU-kompressiotrikoot tunnetaan suuresta X-kirjaimesta, joka on hieno yksityiskohta, johon et kyllästy huolimatta siitä, kuinka monet trikoot omistat. Jos etsit värikkäämpuä vaihtoehtoja, suosittelemme tutustumaan Blacc:n kompressiotrikoihin. Juuri nyt myös mesh-paneelit ovat suuressa suosiossa niin kompressiotrikoissa kuin tavallisissakin trikoissa.

Asteittainen kompressio löytyy myös muista kuin kokopitkistä trikoista. Kesällä voit yhdistää esimerkiksi pohjesukat polvipituisiin kompressiotrikoisiin. Vaikutus on sama, mutta kaikki eivät tykkää treenata tai juosta kokopitkissä trikoissa. Lyhyemmät kompressiotrikoot ovat nostaneet suosiotaan viime vuosina joukkuelajeissa, jolloin urheilijat käyttävät niitä esimerkiksi treeni- tai pelishortsien alla. Varsinkin talvella on hyvä käyttää kompressiotrikoita treenishortsien alla, muuten kylmä alkaa vaikuttaa ennen kuin lämpiät.

1

Kompressiotrikoot

Monet pitävät kompressiotrikoista, sillä ne istuvat tiiviisti ja vartalonmyötäisesti, ovat sekä miellyttävät päällä että näyttävät hyvältä. Mutta krompressiotrikoilla on muitakin hyviä puolia. Kompressiotrikoiden pääasiallinen tarkoitus on antaa ekstratukea ja tehostaa verenkiertoa jaloissasi. Parhaimpia ovat trikoot, joissa on asteittainen kompressio, termi on alunperin peräisin terveydenhuollosta, mutta joka nykyisin on tuttu esimerkiksi Skins- ja 2XU-merkkien juoksutrikoista. Trikoiden tuoma puristus vaihtelee sydämen etäisyyden mukaan. Kompressio stimuloi verenkiertoa takaisin sydämeen, jonka trikoot tekevät, kun ne istuvat oikeassa kohdassa ja aiheuttavat sopivan purstuksen lihaksillesi oikeissa kohdissa. Löydät valikoimastamme kompressiotrikoita sekä miehille että naisille, matalalla ja korkealla vyötäröllä. 

Kuinka kompressiotrikoot toimivat?

Kompressiotrikoot voivat tehdä paljon sekä sinulle että juoksullesi. Trikoiden sanotaan ehkäisevän venähdyksiä, helpottaa treenikipuja sekä vahvistavan lihaksia. Jokainen juoksuaskel aiheuttaa tärähdyksiä lihaksiin ja luihin, joka aiheuttaa pienen pieniä kulumia. Kompressiotrikoot vahvistavat lihaksia, jolloin kulumia tulee harvemmin ja saavat myös sinut jaksamaan kauemmin. Vartalosi joutuu tasapainottamaan itseään, kun näitä pieniä tärähdyksiä tulee, jotta liike voi jatkua seuraavaan askeleeseen. Mitä vähemmän näitä värähtelyjä siis kohdistuu vartaloosi, sitä vähemmän energiaa tarvitsee käyttää, jolloin kompressiotrikoot todella auttavat sinua jaksamaan kauemmin.

Milloin kompressiotrikoita käytetään?

Sekä aktiiviliikkujat että urheilijat käyttävät kompressiovaatteita ja ne ovat niin yleisurheilijoiden ja jalkapalloilijoiden kuin juoksijoiden ja kuntosaliharjoittelijoiden suosisossa. Yleinen harhaluulo on, että kompressiotrikoot ovat vain huippu-urheilijoille. Asia on lähes päinvastoin! On totta, että kompressiotrikoilla voi maksimoida suorituskykyä ja kestävyyttä, mutta trikoot ovat aivan yhtä hyvät aloittelevalle liikkujallekin. Usein ne, jotka eivät vielä ole niin hyvässä fyysisessä kunnossa hyötyvätkin lihasten saamasta tuesta eniten, samoin kuin aloittelevat juoksijat hyötyvät tukevista juoksukengistä.

Kompressiotrikoot sopivat niin lenkille, kuntosalille kuin ryhmäliikuntaankin, mutta niistä voi olla suurta hyötyä myös arjessa. Krompressiovaatteiden aikaansaama parantunut verenkierto auttaa ehkäisemään jäykkyyttä, kipuja ja turvotusta myös istumatyössä. Asteittainen kompressio on peräisin terveydenhuollosta ja esimerkiksi kompressiosukat (niin kutsutut tukisukat) ovat tavallisia esimerkiksi ikääntyneillä ja vasta operoiduilla potilailla. Jos sinulla on leikattu polven kierukka tai ristisiteet, muistat varmasti tukisukat. Kiihtynyt verenkierto tekee hyvää niin juoksulenkillä, kun haluat saavuttaa uuden ennätyksesi, nostaa raskaampia painoja tai esimerkiksi lentomatkoilla tai töissä, jossa istut paikallasi pitkiä aikoja. Juuri lentomatkoilla kompressiotrikoot ovat erityisesti hyödyksi, kun paine lentokoneessa nostaa veritulpan riskiä. 

Kuinka kompressiotrikoiden tulee istua?

Kompressiotrikoiden ja kaikkien kompressiovaatteiden tulee olla tiukkoja parhaan mahdollisen hyödyn saavuttamiseksi – hieman kuin toinen ihosi. Kun puet uudet kompressiotrikoot ensimmäisen kerran, tuntuvat ne todella tiukilta – jopa niin tiukilta, että ne on hieman vaikea pukea. Se on täysin normaalia, eikä siitä tarvitse huolestua niin kauan, kuin olet valinnut koon, jota yleensäkin käytät. Yksi tapa helpottaa pukemista on rullata housut samaan tapaan kuin sukkahousut. Osta aina kompressiotrikoot koossa, jota muutenkin käytät. Löysästi istuvat kompressiotrikoot menettävät merkityksensä. Jos olet keskivertoa pidempi, kannattaa kurkata merkin 2XU trikoita. Heidän kompressiotrikoonsa löytyvät muun muassa koossa “Tall”, joka tarkoittaa, että trikoot ovat hieman tavallista pidemmät. Tässä tapauksessa koot on merkitty seuraavasti: ST (small tall), MT (medium tall) ja LT (large tall). 

Kuinka kompressiovaatteita käytetään?

Ennen kuin lähdet juoksemaan tai salille voit aloittaa pukemalla kompressiotrikoot päällesi muutama tunti ennen harjoitusta. Lihaksesi alkavat heräillä ja verenkierto vilkastuu, joka tekee lämmittelystä helpompaa. 

Harjoituksen aikana kompressiotrikoot parantavat suoritustasi. Asteittainen kompressio, joka jakautuu tasaisesti jalkoihisi, minimoi rasitusvammoja ja lihasrevähdyksiä juostessa ja kuntosalilla. Sen lisäksi kompressio säästää energiaa, kun vartalosi ei tarvitse tasapainottaa itseään samalla tavalla jokaisella juoksuaskeleella, jotka aiheuttavat tärähtelyjä vartalossasi. Jos tiedät itselläsi olevan tömähtävä tai raskas juoksuaskel tai tekniikkasi on vielä työn alla, voivat kompressiotrikoot olla hyvä hankinta. Hyödyt tällöin erityisesti tukevasta vaikutuksesta. 

Treenin jälkeen kompressiotrikoot auttavat sinua palautumaan nopeammin. Vilkastunut verenkierto vähentää muun muassa turvotusta, nopeuttaa lihasten palautumista ja ehkäisee treenikipuja. Tiesitkö, että jopa nukkumiseen on kehitetty kompressiotrikoot?

Kompressiotrikoita voi käyttää myös arkena. Turvonneet, väsynett ja jäykät jalat voivat olla seurausta pitkään istumisesta ja paikallaanolosta esimerkiksi autossa, töissä tai matkalla. Kompressiotrikoilla vartalosi saa hieman tukea ja ne pitävät lihaksesi hereillä. 

Hoito-ohjeita kompressiotrikoille

2XU-merkin kompressiotrikoot ovat Sportamoren valikoiman yhdet suosituimmista. Ne ovat tunnettuja kunnollisesta kompressiosta ja tyylikkäästä designista, mutta myös siitä, että heidän vaatteensa säilyttävät muotonsa ja kompressionsa jopa 200 pesukerran jälkeen! Jos haluat olla varma, että trikoosi kestävät pitkäät, voivat 2XU-kompressiotrikoot olla sopiva vaihtoehto. Tutustu myös Skins-trikoisiin, jotka ovat vähintäänkin yhtä tunnettuja ja suosittuja. Yleisesti ottaen stretch-vaatteita ei tule koskaan rumpukuivata, koska vaatteet menettävät alkuperäisen muotonsa. 

Vuoden kompressiotrikootrendit

Sekä Skins:n että 2XU:n trikoot ovat usein mustia ja melko pelkistettyjä, mutta viime vuosina kuvioitu muoti on löytänyt tiensä myös heidän valikoimaansa. 2XU-kompressiotrikoot tunnetaan suuresta X-kirjaimesta, joka on hieno yksityiskohta, johon et kyllästy huolimatta siitä, kuinka monet trikoot omistat. Jos etsit värikkäämpuä vaihtoehtoja, suosittelemme tutustumaan Blacc:n kompressiotrikoihin. Juuri nyt myös mesh-paneelit ovat suuressa suosiossa niin kompressiotrikoissa kuin tavallisissakin trikoissa.

Asteittainen kompressio löytyy myös muista kuin kokopitkistä trikoista. Kesällä voit yhdistää esimerkiksi pohjesukat polvipituisiin kompressiotrikoisiin. Vaikutus on sama, mutta kaikki eivät tykkää treenata tai juosta kokopitkissä trikoissa. Lyhyemmät kompressiotrikoot ovat nostaneet suosiotaan viime vuosina joukkuelajeissa, jolloin urheilijat käyttävät niitä esimerkiksi treeni- tai pelishortsien alla. Varsinkin talvella on hyvä käyttää kompressiotrikoita treenishortsien alla, muuten kylmä alkaa vaikuttaa ennen kuin lämpiät.