Nauti kotiinkuljetuksesta30 päivän avokauppaOsta nyt, maksa elokuussa

Klikkaa tästä ajankohtaisiin tarjouksiin

Vaatteet (22612)

Varusteet (5266)

Urheilusukat

Täältä löydät uudet suosikkisukkasi treeniä varten! Meiltä löydät treeni- ja juoksusukat klassikkomerkeiltä kuten Nike, Puma ja adidas mutta meillä on treenisukkia myös muilta suosituilta tuotemerkeiltä kuten Norfolk, Kari Traa, Endurance ja Gococo muutamia mainitakseni.

Mikä on treenisukka?

Treenisukka on sukka joka sopii treeniä varten. Sen erottaa tavallisesta sukasta eri materiaali. Treenisukka on valmistettu teknisestä materiaalista puuvillan sijaan, aivan kuten treenivaatteet eroavat tavallisista arkivaatteista. Monissa treenisukissa on myös enemmän vahviketta ja joustoa kuin tavallisissa sukissa. Tämä saa treenisukat istumaan paremmin ja antaa anatomisesti oikein tukevan kevyen kompression jalalle. Olet ehkä huomannut että monet treenisukat on merkitty kirjaimilla L tai R joka kertoo onko kyseessä vasemmen (Left) vai oikean (Right) jalan sukka. Olet myös mahdollisesti naureskellut asialle ja miettinyt onko sillä merkitystä kummassa jalassa sukkaa pidät. Sillä on kuitenkin väliä, paljonkin. Treenisukat on tehty niin että ne asettuvat anatomisesti oikein vain jos oikea sukka on oikeassa jalassa ja päinvastoin. Huomaatko sitten mitään eroa jos laitat sukan väärään jalkaan? Ei, todennäköisesti et, mutta istuvuus ei ole kuitenkaan yhtä hyvä.

Miksi treenisukat?

Ostaessamme treenivaatteita, trikoita ja juoksukenkiä olemme tavallisesti todella tarkkoja kyseisten tuotteiden ominaisuuksista. Luemme yksityiskohtaisesti hengittävyydestä, kompressiosta ja vaimennuksesta sillä se mitä sinulla on päällä treenin aikana vaikuttaa paljon siihen saatko treenistä kaiken irti. Mutta oletko yhtä tarkka muista vaatteistasi? Sukat ovat yksi niistä tuotteista jotka tulee vain klikattua lopuksi ostoskoriin, sillä ihan hyvin voi vielä napata parit sukat mukaan muun tilauksen lisäksi. Sinun kannattaa kuitenkin olla tarkempi valinnan suhteen. Väärä sukka väärässä käytössä voi johtaa hiertymiin, hikoileviin jalkoihin ja kenkien kulumiseen. Sinulle on myös etua siitä että valitset oikeat treenisukat oikeaan käyttöön.

Muista tämä ostaessasi treenisukkia

Pitkät treenisukat

Valitse treenisukat tekemäsi treenin mukaan. Jalkapallosukka sopii tietenkin jalkapallotreeneihin, sen kertoo jo nimikin. Jalkapallosukka on pidempi kuin tavalliset sukat sillä sen tulee pitää säärisuoja paikallaan. Myös muissa lajeissa voidaan käyttää pitkiä sukkia. Esimerkiksi myös salibandyssa sukat yltävät aina polveen asti. Tämä siksi että erotuomari, jonka katse on tavallisesti pallossa, näkee helposti minkä joukkueen pelaaja on kyseessä ilman että hänen tarvitsee nostaa katsettaan pallon liikkeistä.

Korkeat treenisukat juoksuun

Toinen laji jossa pitkiä treenisukkia näkee varsin usein on juoksu. Koska juoksu on urheilulaji jossa lihakset ovat kovilla pitkiä aikoja kerrallaan niin ei ole tavatonta että juoksija saa pohkeisiin kulumisvaurioita. Esimerkiksi krampit, penikkatauti, lihasten venyminen ja ylirasitus ovat vaivoja joita juoksijat saattavat kohdata. Kompressiosukat saattavat auttaa palautumisessa ja toisinaan estää ongelman. Sukat joissa on asteittainen kompressio ovat treenisukat, jotka antavat sopivan kompression pohkeelle, nilkalle ja jalalle ja auttavat näin jalan verenkiertoa. Myös esimerkiksi X-fitissä on tavallista pitää pidempi vartisia sukkia, jos esimerkiksi aiot kiivetä pitkin köysiä. Muutoin on olemassa riski että säärien iho vaurioituu ja saat naarmuja. Sama koskee myös todella painavien painojen maastanostoa. Olet saattanut huomata painonnostotanko saattaa silloin tällöin raapaista säärten ihoa nostaessa ja laskiessa.

Matalat urheilusukat

Viimeisenä muttei vähäisimpänä tulevat urheilulajit joissa on suosittua pitää hieman matalampia treenisukkia. Kaikki lajit joissa toiminta ei tapahdu aivan maan tasolla ovat tavallisesti myös lajeja joissa treenisukat ovat lyhyitä – esimerkiksi käsipallo ja koripallo. Matalia sukkia näkee tavallisesti myös salilla, kun pitkille treenisukille ei ole niin suurta tarvetta kuin muissa lajeissa.

Kuinka löydän sopivat treenisukat?

Aloita miettimällä miten haluat treenata tai mihin lajiin sukat haluat. Muista että joissain lajeissa lukee säännöissä että lajissa käytetään pitkävartisia sukkia. Jos aiot treenata itseksesi salilla tai juosta radalla, niin voit edetä omien mieltymystesi mukaan. Millaisissa treenisukissa sinä viihdyt parhaiten? Jos sinulla on ongelmia pohjelihasten kanssa, niin sinun kannattaa kokeilla kompressiosukkia. Muuten sinun tarvitseekin miettiä vain mitä materiaalia haluat sukkien olevan

Treenisukkien materiaalit

Aivan ensimmäiseksi – aloita poistamalla kaikki puuvillasukat pois treenivaatteiden joukosta. Puuvilla sitoo kosteutta, mikä ensinnäkään ei tunnu mukavalta, toisekseen se saattaa johtaa rakkuloihin. Kostea sukka voi hiertää, ja aiheuttaa jalkoihin rakkoja mutta se kuluttaa myös treenikenkiäsi. Jos olet esimerkiksi löytänyt kenkäsi kannan sisäpuolelta kulumaa, niin syynä voivat olla käyttämäsi puuvillasukat! Puuvillan sijaan kannattaa valita synteettiset sukat tai halutessasi myös villaiset käyvät. Synteettisten materiaalien etu on se että ne ohjaavat kosteutta pois iholta imemättä sitä itseensä. Se saa aikaan sen ettei sinun tarvitse olla kosteissa sukissa, mutta myös hankaus- ja kulumisriski vähenevät. Siksi treenisukat tuntuvat monen mielestä käytössä puuvillasukkia huomattavasti freesimmältä! Villaisten treenisukkien etu taas on se että villa on luonnonmateriaali joka on luonnostaan antibakteerinen. Se siis ei haise yhtä paljon tai helposti kuin tavalliset treenisukat. Varjopuolena on se että kuten puuvilla, myös villa voi kostua. Villaiset treenisukat ovatkin siksi parhaimmillaan matalatempoisissa lajeissa joissa et juuri hikoile toisin kuin intensiivisessä treenissä tai intervalleja juostessasi.


Treenisukat vaellukseen

Mikäli vaellat tai teet jotain muuta alhaisen intensiteetin treeniä suosittelemme sinulle, kuten aiemmin kerrottu, villaisia treenisukkia. Villaisten treenisukkien suuri etu on se että ne lämmittävät paremmin kuin mitkään muut treenisukat. Toinen etu on että ne lämmittävät myös silloin kun sukka on kastunut. Mikäli tiedät että jalkasi hikoilevat, eikä asialle ole mitään tehtävissä, voi villa olla hyvä hyvä valinta – etenkin jos aiot vaeltaa ja lasketella kylmässä säässä. Tämän lisäksi villaiset treenisukat eivät haise. Mikäli olet menossa pitkälle vaellukselle ilman että sinulla on mahdollisuutta pestä vaatteita on tämä todella suuri etu.

Kompressiosukat

Mikäli olet sitä mieltä että tukisukat on tarkoitettu ainoastaan vanhojen ihmisten suonikohjujen hoitoon niin olet ymmärtänyt väärin! Vaikka onkin totta että asteittaiset kompressiosukat ovat alkujaan tarkoitettu lääkintään ja tänäkin päivänä on olemassa kompressiosukkia joita saa reseptillä, mutta myös meidän valikoimastamme löydät asteittaisia kompressiosukkia jotka antavat paljon treenillesi. Kompressio toimii antamalla tasaisen paineen jalalle ja pohkeelle. Tämä puolestaan lisää ja parantaa verenkiertoa. Tällä tavoin lihakset saavat happea ja kramppien, ylikuormituksen ja kulumisten riski pienenee. Kompressiosukka on sopiva treenisukka juoksijalle, mutta myös salilla kävijälle.

Treenisukkien sopiva koko

Ostaessasi treenisukkia voit hankkia samaa kokoa kuin mitä treenikenkäsi ovat. Useimmat treenisukat tulevat tietyn kokoluokan mukaan, koko voi esimerkiksi olla 39-42. Riittää siis että valitset oikean kokoluokan. Sen vaikeampaa ei sukkien valinta ole, ja seuraavaksi voitkin testata niitä jo salilla!


Urheilusukat

Täältä löydät uudet suosikkisukkasi treeniä varten! Meiltä löydät treeni- ja juoksusukat klassikkomerkeiltä kuten Nike, Puma ja adidas mutta meillä on treenisukkia myös muilta suosituilta tuotemerkeiltä kuten Norfolk, Kari Traa, Endurance ja Gococo muutamia mainitakseni.

Mikä on treenisukka?

Treenisukka on sukka joka sopii treeniä varten. Sen erottaa tavallisesta sukasta eri materiaali. Treenisukka on valmistettu teknisestä materiaalista puuvillan sijaan, aivan kuten treenivaatteet eroavat tavallisista arkivaatteista. Monissa treenisukissa on myös enemmän vahviketta ja joustoa kuin tavallisissa sukissa. Tämä saa treenisukat istumaan paremmin ja antaa anatomisesti oikein tukevan kevyen kompression jalalle. Olet ehkä huomannut että monet treenisukat on merkitty kirjaimilla L tai R joka kertoo onko kyseessä vasemmen (Left) vai oikean (Right) jalan sukka. Olet myös mahdollisesti naureskellut asialle ja miettinyt onko sillä merkitystä kummassa jalassa sukkaa pidät. Sillä on kuitenkin väliä, paljonkin. Treenisukat on tehty niin että ne asettuvat anatomisesti oikein vain jos oikea sukka on oikeassa jalassa ja päinvastoin. Huomaatko sitten mitään eroa jos laitat sukan väärään jalkaan? Ei, todennäköisesti et, mutta istuvuus ei ole kuitenkaan yhtä hyvä.

Miksi treenisukat?

Ostaessamme treenivaatteita, trikoita ja juoksukenkiä olemme tavallisesti todella tarkkoja kyseisten tuotteiden ominaisuuksista. Luemme yksityiskohtaisesti hengittävyydestä, kompressiosta ja vaimennuksesta sillä se mitä sinulla on päällä treenin aikana vaikuttaa paljon siihen saatko treenistä kaiken irti. Mutta oletko yhtä tarkka muista vaatteistasi? Sukat ovat yksi niistä tuotteista jotka tulee vain klikattua lopuksi ostoskoriin, sillä ihan hyvin voi vielä napata parit sukat mukaan muun tilauksen lisäksi. Sinun kannattaa kuitenkin olla tarkempi valinnan suhteen. Väärä sukka väärässä käytössä voi johtaa hiertymiin, hikoileviin jalkoihin ja kenkien kulumiseen. Sinulle on myös etua siitä että valitset oikeat treenisukat oikeaan käyttöön.

Muista tämä ostaessasi treenisukkia

Pitkät treenisukat

Valitse treenisukat tekemäsi treenin mukaan. Jalkapallosukka sopii tietenkin jalkapallotreeneihin, sen kertoo jo nimikin. Jalkapallosukka on pidempi kuin tavalliset sukat sillä sen tulee pitää säärisuoja paikallaan. Myös muissa lajeissa voidaan käyttää pitkiä sukkia. Esimerkiksi myös salibandyssa sukat yltävät aina polveen asti. Tämä siksi että erotuomari, jonka katse on tavallisesti pallossa, näkee helposti minkä joukkueen pelaaja on kyseessä ilman että hänen tarvitsee nostaa katsettaan pallon liikkeistä.

Korkeat treenisukat juoksuun

Toinen laji jossa pitkiä treenisukkia näkee varsin usein on juoksu. Koska juoksu on urheilulaji jossa lihakset ovat kovilla pitkiä aikoja kerrallaan niin ei ole tavatonta että juoksija saa pohkeisiin kulumisvaurioita. Esimerkiksi krampit, penikkatauti, lihasten venyminen ja ylirasitus ovat vaivoja joita juoksijat saattavat kohdata. Kompressiosukat saattavat auttaa palautumisessa ja toisinaan estää ongelman. Sukat joissa on asteittainen kompressio ovat treenisukat, jotka antavat sopivan kompression pohkeelle, nilkalle ja jalalle ja auttavat näin jalan verenkiertoa. Myös esimerkiksi X-fitissä on tavallista pitää pidempi vartisia sukkia, jos esimerkiksi aiot kiivetä pitkin köysiä. Muutoin on olemassa riski että säärien iho vaurioituu ja saat naarmuja. Sama koskee myös todella painavien painojen maastanostoa. Olet saattanut huomata painonnostotanko saattaa silloin tällöin raapaista säärten ihoa nostaessa ja laskiessa.

Matalat urheilusukat

Viimeisenä muttei vähäisimpänä tulevat urheilulajit joissa on suosittua pitää hieman matalampia treenisukkia. Kaikki lajit joissa toiminta ei tapahdu aivan maan tasolla ovat tavallisesti myös lajeja joissa treenisukat ovat lyhyitä – esimerkiksi käsipallo ja koripallo. Matalia sukkia näkee tavallisesti myös salilla, kun pitkille treenisukille ei ole niin suurta tarvetta kuin muissa lajeissa.

Kuinka löydän sopivat treenisukat?

Aloita miettimällä miten haluat treenata tai mihin lajiin sukat haluat. Muista että joissain lajeissa lukee säännöissä että lajissa käytetään pitkävartisia sukkia. Jos aiot treenata itseksesi salilla tai juosta radalla, niin voit edetä omien mieltymystesi mukaan. Millaisissa treenisukissa sinä viihdyt parhaiten? Jos sinulla on ongelmia pohjelihasten kanssa, niin sinun kannattaa kokeilla kompressiosukkia. Muuten sinun tarvitseekin miettiä vain mitä materiaalia haluat sukkien olevan

Treenisukkien materiaalit

Aivan ensimmäiseksi – aloita poistamalla kaikki puuvillasukat pois treenivaatteiden joukosta. Puuvilla sitoo kosteutta, mikä ensinnäkään ei tunnu mukavalta, toisekseen se saattaa johtaa rakkuloihin. Kostea sukka voi hiertää, ja aiheuttaa jalkoihin rakkoja mutta se kuluttaa myös treenikenkiäsi. Jos olet esimerkiksi löytänyt kenkäsi kannan sisäpuolelta kulumaa, niin syynä voivat olla käyttämäsi puuvillasukat! Puuvillan sijaan kannattaa valita synteettiset sukat tai halutessasi myös villaiset käyvät. Synteettisten materiaalien etu on se että ne ohjaavat kosteutta pois iholta imemättä sitä itseensä. Se saa aikaan sen ettei sinun tarvitse olla kosteissa sukissa, mutta myös hankaus- ja kulumisriski vähenevät. Siksi treenisukat tuntuvat monen mielestä käytössä puuvillasukkia huomattavasti freesimmältä! Villaisten treenisukkien etu taas on se että villa on luonnonmateriaali joka on luonnostaan antibakteerinen. Se siis ei haise yhtä paljon tai helposti kuin tavalliset treenisukat. Varjopuolena on se että kuten puuvilla, myös villa voi kostua. Villaiset treenisukat ovatkin siksi parhaimmillaan matalatempoisissa lajeissa joissa et juuri hikoile toisin kuin intensiivisessä treenissä tai intervalleja juostessasi.


Treenisukat vaellukseen

Mikäli vaellat tai teet jotain muuta alhaisen intensiteetin treeniä suosittelemme sinulle, kuten aiemmin kerrottu, villaisia treenisukkia. Villaisten treenisukkien suuri etu on se että ne lämmittävät paremmin kuin mitkään muut treenisukat. Toinen etu on että ne lämmittävät myös silloin kun sukka on kastunut. Mikäli tiedät että jalkasi hikoilevat, eikä asialle ole mitään tehtävissä, voi villa olla hyvä hyvä valinta – etenkin jos aiot vaeltaa ja lasketella kylmässä säässä. Tämän lisäksi villaiset treenisukat eivät haise. Mikäli olet menossa pitkälle vaellukselle ilman että sinulla on mahdollisuutta pestä vaatteita on tämä todella suuri etu.

Kompressiosukat

Mikäli olet sitä mieltä että tukisukat on tarkoitettu ainoastaan vanhojen ihmisten suonikohjujen hoitoon niin olet ymmärtänyt väärin! Vaikka onkin totta että asteittaiset kompressiosukat ovat alkujaan tarkoitettu lääkintään ja tänäkin päivänä on olemassa kompressiosukkia joita saa reseptillä, mutta myös meidän valikoimastamme löydät asteittaisia kompressiosukkia jotka antavat paljon treenillesi. Kompressio toimii antamalla tasaisen paineen jalalle ja pohkeelle. Tämä puolestaan lisää ja parantaa verenkiertoa. Tällä tavoin lihakset saavat happea ja kramppien, ylikuormituksen ja kulumisten riski pienenee. Kompressiosukka on sopiva treenisukka juoksijalle, mutta myös salilla kävijälle.

Treenisukkien sopiva koko

Ostaessasi treenisukkia voit hankkia samaa kokoa kuin mitä treenikenkäsi ovat. Useimmat treenisukat tulevat tietyn kokoluokan mukaan, koko voi esimerkiksi olla 39-42. Riittää siis että valitset oikean kokoluokan. Sen vaikeampaa ei sukkien valinta ole, ja seuraavaksi voitkin testata niitä jo salilla!