Varastomme muuttaa! Tuotteet -25-60% >>

Sportamoren yleiset sopimusehdot

Soveltamisala ja kuluttajansuoja

Näitä yleisiä sopimusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan kaikkiin Sportamore AB (publ):n (Y-tunnus 2499275-3, jäljempänä ”Sportamore”)ja kuluttaja-asiakkaan välillä tehtyihin kauppoihin. Otamme huomioon kuluttaja-asiakkaiden oikeudet ja sovellamme soveltuvin osin kuluttajasuojalain (38/1978) sekä henkilötietolain (523/1999) säännöksiä kaikkiin www.sportamore.fi -sivuston kautta tehtyihin kauppoihin.

Hinnat ja maksut

Hinnat www.sportamore.fi -sivustolla sisältävät arvonlisäveron (alv). Hinnat sisältävät maksuttoman toimituksen, maksuttoman palautuksen ja mahdolliset tullimaksut, mikäli muuta ei ilmoiteta. Lisämaksuja voidaan edellyttää laskutuksesta ja erityiskuljetusta edellyttävien pakettien palauttamisesta.

Kauppasopimuksen tekeminen

Sportamoren tuotteet tilataan www.sportamore.fi -sivuston tai asiakaspalvelumme kautta. Kauppasopimus syntyy, kun Sportamore on vahvistanut tilauksesi sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi, jonka olet ilmoittanut tilauksen yhteydessä. Tilaamalla tuotteita hyväksyt nämä Ehdot. Sportamore ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa (alle 18 vuotta) ilman huoltajan hyväksyntää. Sivuston www.sportamore.fi kautta sopimuksia voidaan tehdä asiakkaiden kanssa ainoastaan Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Toimitus Suomeen

Sportamore käyttää seuraavia toimitusvaihtoehtoja:

  • Kirje - Pienikokoisia, postilaatikkoon mahtuvia lähetyksiä varten.
  • Paketti – Tuotteet lähetetään toimitusosoitetta lähellä sijaitsevaan Postin noutopisteeseen. Kun paketti on noudettavissa, lähetetään tilauksen yhteydessä ilmoitettuun matkapuhelinnumeroon saapumisilmoitus tekstiviestinä. Lähetystä noudettaessa on näytettävä voimassa oleva henkilöllisyystodistus.
  • Kotiinkuljetus – Jos lähetettävä tuote on liian suuri tai painava, jotta se voitaisiin lähettää noutopisteeseen, tarjotaan näiden tuotteiden osalta kotiinkuljetusta päivisin lähettiyritys UPS:n välityksellä. Jos et ole paikalla kun kuljettaja yrittää toimittaa lähetyksen, saat UPS InfoNoticeSM -ilmoituksen, jossa mainitaan, milloin InfoNotice jätettiin ja oliko kyseessä ensimmäinen, toinen vaiko viimeinen toimitusyritys. Jos UPS ei voi toimittaa lähetystäsi perille kolmesta toimitusyrityksestä huolimatta, säilytetään lähetystä lähimmissä UPS:n toimipisteessä viiden päivän ajan. Tämän jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Normaali toimitusaika on 2 – 5 työpäivää siitä hetkestä lähtien, jolloin Sportamore on vahvistanut lähetyksen sähköpostitse. Jos tuote sisältyy tilausvalikoimaan, on toimitusaika 5-10 työpäivää. Kun tilaus lähetetään varastoltamme, tullaan tilauksen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen lähettämään lähetysvahvistus.

Huomioithan, että emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

Noutamattomat paketit/lähetykset

Paketit, joita ei ole noudettu neljäntoista (14) päivän kuluessa lähetetään takaisin Sportamorelle.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on kuluttajana aina neljäntoista (14) päivän peruuttamisoikeus kuluttajansuojalain koti- ja etämyyntiä koskevan 6 luvun mukaan. Jotta voisit olla kaupan osalta täysin luottavainen, Sportamore antaa tämän sijasta aina kolmenkymmenen (30) päivän peruuttamisoikeuden siitä päivästä lähtien, kun vastaanotit tuotteen tai olennaisen osan siitä. Jos haluat tämän ajan kuluessa palauttaa tuotteesi vaihtoa tai takaisinostoa varten, sinun tulee täyttää lähetyksen mukana tullut palautuslomake (ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos olet kadottanut lomakkeen, niin lähetämme sinulle uuden). Peruuttamisoikeus on voimassa sillä edellytyksellä, että tuote on säilynyt olennaisesti muuttumattomassa kunnossa.

Reklamaatio

Jos tuote poikkeaa siitä, mitä on sovittu sinun ja Sportamoren välisessä sopimuksessa tai jos tuote ei muutoin vastaa Sportamoren antamaa kuvausta tuotteesta, voidaan tuote palauttaa. Reklamaatio-oikeus koskee ainoastaan tuotteessa jo toimitushetkellä olevia vikoja ja reklamaatio-oikeutta ei ole esim. vioista, jotka ovat aiheutuneet normaalista kulumisesta. Reklamaatio on toimitettava Sportamorelle kohtuullisessa ajassa siitä, kun vika on ilmennyt. Sportamore pidättää oikeuden ensisijaisesti korjata vian, toissijaisesti toimittaa uuden tuotteen ja viime kädessä palauttaa maksun. Käytä reklamaatiolähetyksessä tuotteen mukana toimitettua palautuslomaketta (ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos olet kadottanut palautuslomakkeen, niin lähetämme sinulle uuden).

Palautukset

Palauttaessasi tuotteen sinulla on vaaranvastuu tuotteesta, mikäli et ole pakannut tuotetta antamiemme ohjeiden mukaan. Sen vuoksi on tärkeää, että tuote pakataan ohjeidemme mukaisesti ja että se ei vahingoitu kuljetuksen aikana. Tuotteen on oltava käyttämätön ja se on lähetettävä takaisin vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa. Kaikkien pakkausmerkintöjen on oltava paikoillaan ja käyttöohjeiden on oltava mukana paluulähetyksessä. On tärkeää, että käytetään suojapakkausta ja että teippiä tai muuta materiaalia ei kiinnitetä suoraan alkuperäispakkaukseen.

Hygieniatuotteiden, alusvaatteiden ja uima-asujen osalta sinettien ja suojien on oltava ehjiä tai muutoin näitä tuotteita ei saa palauttaa. Peruuttamisoikeutta ei ole lainkaan toiveiden mukaan valmistettujen tai muutettujen tuotteiden osalta, esimerkiksi valmiiksi asennettujen suksien osalta. Palautuksia ei saa lähettää postiennakolla. Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, Sporamore palauttaa suoritetun hinnan takaisin kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä hetkestä, kun Sportamore vastaanotti palautuksen. Hinnanpalautus suoritetaan ainoastaan tilisiirtona eli palautusta ei suoriteta käteisellä.

Jotta mahdollinen palautus voitaisiin tehdä, tulee Sportamoren kanssa tehty kauppa pystyä osoittamaan. Sportamore suosittelee tästä syystä, että säilytät tilausvahvistuksen ja maksuviitteen kuittina kaupastasi.

Mikäli tarvitset lisätietoa tai apua palautuksen osalta tai mikäli palautus ei kuulu palautusoikeuden ja vapaan toimituksen piiriin, ota yhteyttä Sportamoren asiakaspalveluun.

Kampanjatuotteiden palauttaminen

Jos kauppa oikeuttaa lahjaan tai ylimääräiseen alennukseen, katsotaan lahja tai ylimääräinen alennus yleiseksi kauppahinnan alennukseksi kaupantekohetkellä. Jos tuote vaihdetaan ja/tai palautetaan joko kokonaan tai osittain, arvostetaan palautettu tuote sinun siitä maksamaan todelliseen kauppahintaan. Kun tuote vaihdetaan toiseen, ei alkuperäistä perustetta lahjalle tai alennukselle lasketa uudestaan.

Kampanja tai tarjous lahjasta tai ylimääräisestä alennuksesta on ainoastaan saatavissa uusille kaupoille www.sportamore.fi -sivuston kautta, eikä niitä anneta takautuvasti. Lahjaa tai alennusta ei voi siirtää toiseen kaupankohteeseen, eikä niitä hyvitetä vaihdon yhteydessä.

Kuljetusvahingot

Sportamore vastaa tuotteista, jotka vahingoittuvat tai katoavat toimituksen aikana. Reklamaatio kuljetusvahingoista on tehtävä kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisesta. Toimituksen vastaanoton yhteydessä on tärkeää tarkastaa, että tuote ei ole vahingoittunut kuljetuksen aikana. Sportamore suosittelee, että ilmoitat mahdollisen kuljetusvahingon heti luovutuspaikalla tuotteen luovuttajalle ja että otat tämän jälkeen yhteyttä Sportamoren asiakaspalveluun. Mahdollisen kuljetusvahingon sattuessa, säilytäthän kaikki pakkausmateriaalit sekä tuotepakkaukset.

Maksu

Yhteistyössä Klarnan kanssa tarjoamme maksuvaihtoehtoina laskun, osamaksun, korttimaksun sekä verkkopankkimaksun. Tätä maksuratkaisua kutsutaan nimellä Klarna Checkout.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarnan ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Sportamoren yleiset ehdot.

Klarna Checkout-kassa tarjoaa sinulle lisätietoja heti tunnistautumisesi jälkeen. Tunnistautumista varten tarvittavat tiedot voivat vaihdella valitusta maksutavasta ja asiakkaasta riippuen. Klarna Checkout-kassa tarkistaa asiakkaan luottotiedot vain tarvittaessa, eli jos valittu maksutapa niin edellyttää. Klarnan tekemä luottotietotarkistus ei vaikuta luottokelpoisuuteesi eikä muut luottotietojasi tarkistavat tahot, kuten pankit, näe Klarnan tekemään luottotietotarkistusta. Tunnistautumisen jälkeen Klarna Checkout-kassa tarjoaa näkyville ne maksuvaihtoehdot, jotka ostokseesi voidaan tarjota. Lasku on aina mahdollisuuksien mukaan oletusmaksuvaihtoehtona, mutta voit tietysti vapaasti valita haluamasi maksutavan tarjolla olevista maksuvaihtoehdoista. Sinulle tarjolla olevat maksuvaihtoehdot voivat vaihdella aika ajoin. Jos haluat suojata Klarna Checkout-kassan käytön henkilötiedoillasi, voit kytkeä palveluun henkilökohtaisen PIN-koodin.

Ylivoimainen este

Sportamoren suoritusvelvollisuus kauppasopimuksen osalta lykkäytyy eteenpäin, mikäli vallitsee sellainen olosuhde, joka ei kohtuudella ole Sportamoren vaikutusmahdollisuuksien piirissä, kuten esimerkiksi lainsäädännön muutos, viranomaistoimenpide, lakko, kauppasaarto, ilkivalta, sota, terrorismi, tulipalo, tulva, luonnonkatastrofi tai muu vastaava tapahtuma. Mikäli lykkääntyminen kestää yli 2 kuukautta on sekä sinulla että Sportamorella oikeus purkaa sopimus välittömästi ilman velvollisuutta maksaa vahingonkorvauksia.

Henkilötiedot

Sportamore vastaa siitä, että kaupan yhteydessä annettuja henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Hyväksyessäsi kauppasopimuksen Sportamoren kanssa annat samalla suostumuksesi sille, että tietojasi tallennetaan, jotta voimme käsitellä tilauksesi, toteuttaa kaupan, edesauttaa tulevia kauppoja, mahdollistaa tilauksesi tilannetietojen päivityksen sekä lähettää Sportamoren tarjouksia, tai Sportamoren yhteistyökumppaneiden tarjouksia tekstiviestillä, sähköpostilla tai muulla suoramainonnalla. Asiakkaana saat nähtäväksesi sinusta tallennetut tiedot, voit muuttaa niitä tai pyytää niiden poistamista. Voit myös milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi vastaanottaa tarjouksia.

Hinta- ja tuotetieto

Mikäli varastotiedoissa tai hinnoissa esiintyy virheitä, pidättää Sportamore oikeuden purkaa kauppasopimuksen. Mikäli tuote on loppunut tai sitä ei muutoin ole enää saatavissa, Sportamorella ei ole velvollisuutta toimittaa tuotetta, mutta Sportamore voi ehdottaa vaihtoehtoista tuotetta. Kaikki kuvat tietoineen on tarkoitettu havainnollistavina tietoina, eikä Sportamore voi varmuudella taata, että ne kuvaavat tuotteen tarkkaa ulkonäköä ja laatua.

Palaute

Jättämällä palautetta tuotteista www.sportamore.fi -sivustolla annat samalla Sportamorelle oikeuden julkaista palautteen www.sportamore.fi -sivustolla sekä muissa kanavissa ja tiedotusvälineissä. Sportamore pidättää oikeuden olla julkaisematta palautetta ja/tai oikeuden poistaa annetun palautteen.

Muuta

Seuraamme kuluttajariitalautakunnan antamia suosituksia ja Suomen lakia mahdollisessa riitatilanteessa.

Mikäli sinulla on kysymyksiä näiden Ehtojen sisällöstä tai peruuttamisoikeuden käyttämisestä, reklamaation tekemisestä, kuljetusvahinkojen ilmoittamisesta tai muusta asiasta, ota yhteyttä Sportamoren asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät www.sportamore.fi -sivustolta.

Viimeisin päivitys: 09.11.2015.